talkofthetown.png

Albeda MBO Theaterschool: Talk of the town

11 november 2022

TALK OF THE TOWN: een talkshow die in het leven is geroepen om het onderwijspakket voor loopbaan & burgerschap in een andere vorm aan te bieden. De Albeda Mbo Theaterschool is gestart met een innovatief programma om loopbaan & burgerschap anders vorm te geven. Drie keer per jaar wordt een programma aangeboden met workshops en een afsluitende talkshow. Elke keer staat een ander thema centraal dat raakt aan burgerschap. Alle 1e en 2e jaars studenten van de vier opleidingen doen hieraan mee.

Onder leiding van docenten Patricia Pattipeilohy en Sacha van der Mast hebben een aantal eerstejaars studenten van de opleiding Producent het programma voor deze eerste editie van het jaar vormgegeven en georganiseerd. Dat hebben ze met lef en inzet gedaan . Ze hebben een rijk en interessant programma weten vorm te geven passend bij het thema van deze eerste editie: Identiteit.

In de ochtend waren er diverse workshops, waaronder koorzang, zelfverdediging, yoga, rugby, dans en marketing skills.  In de middag kwamen alle studenten bij elkaar in theaterzaal ‘de Entree’ voor de talkshow. In de gesprekken werd dieper ingegaan op het thema identiteit. De studenten deelden hun ervaringen op het gebied van jezelf zijn, vooroordelen, hokjes denken en mensen in hun waarde laten.

De gasten bij deze eerste editie waren Tony Neef (acteur, schrijver, docent, zanger), Jill Tjin Asjoe (alumnus, musicalactrice, dansdocent) en Lisa van Ginneken (eerste transgender kamerlid in de tweede kamer voor D66).

Lees hieronder wat Lisa op haar Instagram deelde na afloop van de talkshow: te
Lisa van Ginneken op Instagram: "In de week van het respect organiseerde @mbotheaterschool Rotterdam een mooie talkshow over ‘jezelf kunnen zijn’. Samen met @tonyneef…"