mboproject-2021-02-03_lowres-7-2880.jpg

• Overgangsdiploma HAVO 3 naar HAVO 4
  • MBO diploma niveau 2 of hoger

Inschrijven

• Inschrijven kan via hier: link toevoegen die ook op de pagina staat van de opleiding bij inschrijven
  • Elk jaar schrijven ongeveer 65 studenten zich in
  • We nemen tot maximaal 30 nieuwe studenten aan (afhankelijk van het aantal zittenblijvers)

Selectie

Per jaar is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (numerus fixus) voor deze opleiding. Voor aankomend studiejaar zijn dat 30 plaatsen. De toekenning van de beschikbare plaatsen is op volgorde van aanmelding. Meld je daarom zo snel mogelijk aan voor deze opleiding. Tot 1 april 2024 is minimaal 50% van de opleidingsplaatsen gereserveerd voor schoolverlaters uit het voortgezet onderwijs.
Let op wanneer de opleiding vol is, kun je alleen nog inschrijven en aanmelden voor de wachtlijst. Als er na 1 april nog plaats is, worden de studenten die op de wachtlijst staan alsnog uitgenodigd voor een intake. Als er nog plaats is en je voldoet aan de wettelijke vooropleidingseisen en aanvullende eisen dan kun je alsnog geplaatst worden.

Na je aanmelding ontvang je een uitnodiging voor de selectieprocedure. Het is voor het toesturen van de uitnodiging belangrijk dat je het goede e-mailadres en het goede postadres hebt doorgegeven bij je aanmelding. Als je niet kunt komen, meld je je af.

Je hebt recht op toelating tot deze opleiding als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

• je meldt je uiterlijk 1 april 2024 aan;
  • je voldoet aan de wettelijke toelatingseisen;
  • je neemt deel aan de selectieprocedure.

Ook als je je na 1 april aanmeldt, wordt jouw aanmelding zo snel mogelijk verwerkt. En ook dan word je uitgenodigd voor een intake. Het verschil is dat je geen automatisch toelatingsrecht meer hebt op de opleiding van jouw keuze. Albeda doet haar best om je toch te plaatsen bij de opleiding van jouw keuze. Als je daar niet geplaatst kunt worden, kijken we in overleg welke andere opleiding bij je past.

Selectieprocedure
Tijdens een van de selectiedagen wordt gekeken of jij bij de opleiding past en de opleiding bij jou. We kijken naar de creatieve en artistieke aanleg en naar ruimtelijk inzicht. Dit doen wij als volgt:

Voorselectie:
Wanneer je je hebt aangemeld ontvang je een opdracht. Deze opdracht moet je voor de gestelde deadline hebben ingeleverd om in aanmerking te komen voor een plek in de live selectieronde. Deze opdracht bestaat uit het aanleveren van een digitaal portfolio. Dit mag van alles zijn, zo lang het maar eigen gemaakt creatief werk is. De docenten zullen hierover tijdens de selectie dag met je in gesprek gaan.

Tijdens de selectie dag komen de volgende onderdelen aan de orde:

• Kennismakingsgesprek. We willen je graag leren kennen. Dat doen we door een kort gesprek met je te hebben over wie je bent.
  • Workshop theatermaken. Je volgt een workshop over theatermaken. Hier kijken wij naar jouw theatraal inzicht.
  • Maakopdracht. Je volgt een workshop van onze docenten waarbij je ter plekke beeldend werk gaat maken aan de hand van een bepaalde opdracht.

We hebben op de volgende data een selectiedag gepland staan.

Selectiedag 1: maandag  4 maart 2024
Selectiedag 2: maandag 15 april 2024
Selectiedag 3: maandag 3 juni 2024

Belangrijk: Tweede voorkeur
Voor deze opleiding is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Er is een kans dat je niet geplaatst kan worden. Het is daarom belangrijk dat je een 2e voorkeur voor een opleiding doorgeeft bij je aanmelding. Bij het invullen van het digitale aanmeldformulier vul je bij de laatste vraag jouw 2e voorkeur voor een opleiding in.

Je ontvangt voor beide opleidingen een uitnodiging voor een intake. Albeda adviseert je om ook naar het intakegesprek voor jouw 2e voorkeur te gaan.