mboproject-2021-04-16_lowres-3-0645.jpg

• VMBO kader of hoger
  • Overgangsdiploma HAVO 3 naar HAVO 4
  • MBO diploma niveau 2 of hoger

• Inschrijven kan via deze link.
  • Elk jaar schrijven ongeveer 250 studenten zich in
  • We nemen tot maximaal 32 nieuwe studenten aan (afhankelijk van het aantal zittenblijvers)

Aanmelding & Selectie

De sluitingsdatum voor het inschrijven voor de opleiding Acteur is 1 april 2024.

Per jaar is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (numerus fixus) voor deze opleiding. Voor aankomend schooljaar zijn dat 30 plaatsen. De toekenning van de beschikbare plaatsen is op volgorde van aanmelding. Meld je daarom zo snel mogelijk aan voor deze opleiding. Tot 1 april is minimaal 50% van de opleidingsplaatsen gereserveerd voor schoolverlaters uit het voortgezet onderwijs.
Let op: wanneer de opleiding vol is, kun je alleen nog inschrijven en aanmelden voor de wachtlijst. Als er na 1 april nog plaats is, worden de studenten die op de wachtlijst staan alsnog uitgenodigd voor een intake. Als er nog plaats is en je voldoet aan de wettelijke vooropleidingseisen en aanvullende eisen dan kun je alsnog geplaatst worden.

Na je aanmelding ontvang je een uitnodiging voor de intake. Je bent verplicht om hieraan mee te doen. Het is voor het toesturen van de uitnodiging belangrijk dat je het goede e-mailadres en het goede postadres hebt doorgegeven bij je aanmelding. Als je niet kunt komen, meld je je af.

Je hebt recht op toelating tot deze opleiding als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

• je meldt je uiterlijk 1 april aan;
  • je voldoet aan de wettelijke toelatingseisen;
  • je neemt deel aan de verplichte intake-activiteit(en).

Om daadwerkelijk te worden aangenomen, doe je mee aan een selectieprocedure waarbij we kijken naar jouw creatieve en artistieke aanleg én of jij voldoende fysiek en technisch vermogen hebt om kunstuitingen te kunnen uitvoeren (acteren, dansen, zingen).

Belangrijk: Tweede voorkeur
Voor deze opleiding is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Er is een kans dat je niet geplaatst kan worden. Het is daarom belangrijk dat je een 2e voorkeur voor een opleiding doorgeeft bij je aanmelding. Bij het invullen van het digitale aanmeldformulier vul je bij de laatste vraag jouw 2e voorkeur voor een opleiding in.

Je ontvangt voor beide opleidingen een uitnodiging voor een intake. Albeda adviseert je om ook naar het intakegesprek voor jouw 2e voorkeur te gaan.

Voorselectie
Wanneer je je hebt ingeschreven vóór 1 april ontvang je een opdracht. Deze opdracht moet je voor de gestelde deadline hebben ingeleverd om in aanmerking te komen voor een plek in de live-audities

Audities
Er zijn live audities op onderstaande data. Zet deze data alvast in je agenda!
Je dient beschikbaar te zijn op alle selectiedagen. Houd de volledige dag beschikbaar. Je ontvangt begin april de definitieve planning.

1e auditieronde
Je wordt op een van de volgende dagen ingedeeld:
Dinsdag 16 april,
 woensdag 17 april, donderdag 18 april 2024
Deze dag volg je workshops waarin acteren, dansen en zingen aan bod komen. Aan de hand van deze workshops wordt bepaald of je doorgaat naar de volgende auditieronde.

2e auditieronde
Zaterdag 20 april 2024, 08.30 – 19:00 uur
Op deze dag volg je 4 verschillende workshops op het gebied van acteren, theater maken, dans en zang. Elke workshop duurt ongeveer 1,5 uur. Op basis van deze workshops wordt bepaald of je doorgaat naar de volgende auditieronde.

3e auditieronde
Zondag 21 april 2024, 08.30 – 19:00 uur
Op deze dag volg je 2 theaterworkshops, voer je een groepsgesprek over theater en speel je een eigen gemaakte korte solo. Ook heb je een kort intakegesprek. Aan het einde van de dag wordt de definitieve selectie bepaald.

In verband met de intensieve selectieprocedure is het niet mogelijk om op een ander moment deel te nemen aan de selectieprocedure dan hierboven omschreven.