mboproject-2020-11-16_lowres-69-5670.jpg

Opleiding

Productie Podiumkunsten

Bij de opleiding tot producent podiumkunsten ben je in drie jaar een verbindende, creatieve regelaar die denkt in oplossingen.

Uniek in samenwerking met andere opleidingen

Bij het tot stand komen van een theaterproductie werk je regelmatig samen met alle andere opleiding binnen de MBO Theaterschool.

Praktijkgericht

Als producent in opleiding, pas je wat je leert meteen toe in de praktijk en leer je als flexibele alleskunner het hoofd koel te houden en voor alles een passende oplossing te vinden

Co-producties

Hier op de MBO Theaterschool maken we elk jaar een co-productie met studenten van Artez en/of Toneelschool Maastricht. Samen met de andere opleidingen binnen onze school produceer je een hoogwaardig evenement.

mboproject-2020-11-16_lowres-80-9471.jpg

De opleiding

Je snapt het creatieve proces en je regelt precies wat er nodig is om tot een succesvol project te komen.

Na deze opleiding kun je aan de slag gaan als beginnend productieleider of doorstromen naar een hbo-opleiding. Je bent een gestructureerde regelaar die met alle disciplines, zoals vormgevers, acteurs en theatertechnici kan samenwerken.

Jij maakt het onmogelijke mogelijk

Helder en concreet communiceren is de kern van je aanpak. Je zorgt voor overzicht, waardoor het hele artistieke team weet wat er moet gebeuren om het project goed te laten verlopen. Omdat samenwerken zo belangrijk is, sta jij middenin het project. Je kijkt, luistert en handelt. Je weet precies wat er speelt, wat nodig is of wat nog nodig gaat zijn en dat regel je! Je haalt voldoening uit het realiseren van creatieve ideeën. Je bent ondernemend, vindingrijk en stressbestendig.

Leren in de praktijk

Binnen en buiten de opleiding werk je in professionele producties mee. Hierdoor is de stap naar het werkveld zo gezet als je bent afgestudeerd en weet je goed wat je in de praktijk kunt verwachten.

Creativiteit, passie, en een enorme drive staan centraal in jouw verhaal. Heb jij die discipline en ondernemingsgeest?